ملزومات ارگاسم زنانه - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

ملزومات ارگاسم زنانه

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • بسیاری از مردان و زنان درکی از نقش کلیتوریس در ارگاسم زنانه یا حتی محل قرارگیری آن ندارند.
  • حتی مردان آگاه از نظر جنسی، اغلب استفاده از ویبراتورها در طول رابطه جنسی را به عنوان چالشی برای مردانگی خود می بینند.
  • اگر می‌خواهید یک زندگی جنسی واقعاً رضایت‌بخش داشته باشید، باید از برنامه‌های فرهنگی درباره نحوه انجام رابطه جنسی دست بردارید.

کلینیک روانشناسی آوان – جامعه ما انتظارات خاصی را در مورد نحوه انجام عمل جنسی برای ما فراهم کرده است. بر اساس فرهنگ رایج، مرد نقش فعالی را ایفا می کند در حالی که زن منفعل است. نه تنها این مسئولیت مرد است که رابطه جنسی را آغاز کند و زن را در کارهایی که انجام خواهند داد هدایت کند، بلکه باید مطمئن شود که زن به ارگاسم می‌رسد.

تحقیقات گذشته نشان می دهد که مردان زمانی که شریک جنسیشان در حین رابطه جنسی به ارگاسم می رسد، مردانگی و عزت نفس بیشتری احساس می کنند. در واقع، بسیاری از مردان گزارش می دهند که وقتی شریک زندگی آنها از رابطه جنسی لذت می برد، خودشان هم بسیار بیشتر لذت می برند. طبق فرهنگ رایج، یک عاشق خوب همیشه قبل از اینکه خودش را راضی کند، طرف مقابل را راضی می کند.

چه زمانی باید به مشاور جنسی یا سکس تراپیست مراجعه کنیم؟

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که هم مردان و هم زنان اغلب در مورد آناتومی جنسی خود و شریک زندگی خود و همچنین تکنیک هایی که احتمالاً یک زن را به ارگاسم می رساند، آگاهی ندارند.

به عنوان مثال، بسیاری از زوج ها معتقدند که یک زن باید بتواند در طول رابطه جنسی به ارگاسم برسد، حتی اگر مطالعات انجام شده نشان داده باشند که کمتر از یک زن از هر پنج زن قادر به انجام این کار است. پس جای تعجب نیست که بسیاری از زنان در تلاش برای راضی نگه داشتن شریک زندگی خود به ارگاسم جعلی می پردازند.

اهمیت تحریک کلیتورال

در واقع، بیشتر زنان گزارش می دهند که برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتوریس نیاز دارند. بسیاری از مردان این واقعیت را درک می کنند و به ویژه قبل از انجام رابطه جنسی به آن توجه ویژه ای دارند. با این حال، هنوز تعدادی از مردان و زنان وجود دارند که اهمیت تحریک کلیتوریس را درک نمی کنند یا حتی نمی دانند کجا واقع شده است.

با این حال، یک زن برای تحریک کلیتوریس به شریک زندگی خود نیاز ندارد. او می تواند از انگشتان خود یا به لطف فناوری مدرن از یک ویبراتور استفاده کند تا خود را به ارگاسم برساند. نزدیک به نیمی از زنان مورد بررسی گزارش کردند که از ویبراتور در طول خودارضایی استفاده کرده اند و همچنین بیش از یک سوم در طول رابطه جنسی با همسر خود از آن استفاده کرده اند.

چگونه می توان افسردگی را درمان کرد ؟

اگر مردان بر این باورند که وظیفه آنها به ارگاسم رساندن همسرشان است، و اگر حس مردانگی و عزت نفس آنها بر این اساس است، پس چه احساسی نسبت به استفاده همسرشان از ویبراتور در حین رابطه جنسی دارند؟

این سؤالی است که میلان ساوری، روانشناس دانشگاه فلوریدا و همکارانش در مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، بررسی کردند.

برای این مطالعه، محققان 93 مرد جوان را انتخاب کردند. در مرحله اول، شرکت‌کنندگان به سؤالاتی که مربوط به باورهای ناکارآمد در مورد جنسیت و دانش آنها از کلیتوریس، از جمله اینکه کجاست و چگونه تحریک می‌شود، پاسخ دادند. موارد شامل سؤالاتی از قبیل اینکه آیا کلیتوریس در داخل واژن قرار دارد و اینکه آیا در طول مقاربت مستقیماً تحریک می شود یا خیر، بود.

در مرحله بعد، شرکت کنندگان به طور تصادفی در سه حالت قرار گرفتند و در هر حالتی، آنها خطی را می‌خواندند که از آنها می‌خواست تصور کنند که در یک رابطه جنسی قرار گرفته اند.

چرا خیانت زناشویی اتفاق می افتد؟

در حالت اول هنگام مقاربت، در حالت دوم از طریق تحریک کلیتوریس و در حالت سوم با کمک ویبراتور، شریک جنسی خود را به اوج اورگاسم می رساندند. سپس، سه پرسشنامه دیگر را تکمیل کردند که احساسات مردانگی، احساس موفقیت و سطح عزت نفس آنها را اندازه‌گیری می‌کرد.

همانطور که پیش بینی می شد، مردان جوان بالاترین سطح مردانگی و موفقیت را زمانی گزارش کردند که معشوق خیالی آنها در حین مقاربت به ارگاسم رسیده بود، و این سطوح زمانی که او با ویبراتور به اوج می رسید، کمترین میزان را داشت.

همچنین مشخص شد، روشی که معشوق آنها به ارگاسم می رسد بر عزت نفس تأثیری نمی گذارد. اگرچه تحقیقات قبلی نشان داده است که عزت نفس مردان زمانی که معشوق آنها نتواند به اوج ارگاسم برسد کاهش می یابد.

با انواع مختلف اختلال اضطراب آشنا شوید.

مهارت های جنسی خود را افزایش دهید

در تجزیه و تحلیل بیشتر، ساوری و همکارانش دریافتند که کسانی که نمره بالایی در دانش کلیتور داشتند، حتی زمانی که معشوقشان به دلیل تحریک کلیتوریس به ارگاسم رسید، سطوح بالایی از مردانگی را گزارش کردند.

این یافته نشان می دهد که مردانی که معتقدند زنان باید در حین مقاربت به اوج برسند، تحریک کلیتوریس را موثر نمی دانند. در مقابل، کسانی که نحوه عملکرد کلیتوریس را درک می‌کنند، وقتی همسر خود را با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسانند، به همان اندازه احساس مردانگی می‌کنند که شریک جنسی آنها در هنگام مقاربت به ارگاسم می‌رسد.

ممکن است مردانی که دانش کلیتورال دارند این را به عنوان بخشی از مجموعه مهارت های جنسی خود بدانند و از جلب رضایت شریک زندگی خود لذت ببرند (چه از طریق مقاربت یا از طریق تحریک کلیتوریس). با این حال، حتی مردان شرکت کننده در مطالعه، زمانی که از ویبراتور برای به ارگاسم رساندن معشوق خود استفاده می کردند، رضایت کمتری کسب می کردند. آنها ممکن است استفاده از ویبراتور را به عنوان یک شکست از طرف خود در مقابل ارگاسم با اعضای بدن خود در نظر بگیرند.

وسواس فکری عملی ( OCD ) چیست و چگونه درمان می شود؟

ساوری و همکارانش نتیجه مطالعه خود را به عنوان یک نقص در دانش جنسی مردان نشان دادند و مردانی را که می‌خواهند رابطه جنسی خوبی با همسر خود داشته باشند را تشویق می‌کنند تا درباره ویبراتورها و نحوه استفاده از آنها برای لذت بردن از رابطه جنسی، اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین مشخص شد که مردان شرکت کننده در این مطالعه، هنوز معتقدند که این مردان همستند که شریک زندگی خود را به ارگاسم می رسانند.

اما باید گفت که در واقع هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری ارگاسم بدهد. بلکه هر فردی مسئول اوج گیری لذت جنسی خود است. به عنوان یک همسر(چه مرد و چه زن) تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با پیروی از راهنمایی شریک زندگی خود، نوع مناسبی از تحریک را به میزان مناسب ارائه دهید.

محمد امین مختاریان

مطالب مرتبط:

وقتی شریک زندگی شما رابطه جنسی بیشتر یا کمتری می خواهد

رابطه بین کاریزما و میل جنسی

رابطه جنسی با چشم بسته یا باز؟

به این محتوا امتیاز دهید
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش

بطور کلی رابطه جنسی با زن فایده نداره چون باید ناز کسی رو بکشی که حتی محبتش برای فریب دادن است