وقتی میل جنسی مرد زندگی شما کم می شود - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

وقتی میل جنسی مرد زندگی شما کم می شود

فهرست مطالب

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – پس از گذشت چند ماه یا چند سال زندگی مشترک، ممکن است همسر شما علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهد. در چنین شرایطی وقتی می‌خواهید رابطه جنسی داشته باشید، احساس تنهایی می‌کنید و حتی ممکن است از پیشنهاد رابطه جنسی خجالت بکشید، اما این احساسات متقابل نیست و همسر شما متوجه احساسات شما نمی شود. طرد رابطه جنسی می تواند به شما صدمه بزند و به راحتی ممکن است آن را شخصی سازی کرده و به خودتان ارتباط بدهید. مدام از خود می پرسید که “آیا او دیگر مرا جذاب نمی بیند؟ آیا او بیش از حد فیلم پورن تماشا می کند؟ آیا او معشوقه ای دارد؟». شما این سوالات را مستقیم یا غیر مستقیم از همسر خود می‌پرسید و او به شما اطمینان می‌دهد که چنین نیست. این در حالی است که همسر شما حتی نمی داند که چرا میل جنسی اش کم شده است و شاید دلیل آن را استرس کاری بداند که البته این حداقل بهانه او می تواند باشد. اما ماه‌هاست که این مشکل ادامه دارد و شما بیشتر شبیه بهترین دوست او هستید تا شریک عاشقانه‌اش. با وجود اینکه شما چندین بار پیشنهاد درمان داده اید، اما او قبول نمی کند و همین عدم تمایل به بهبود ممکن است شما را نگران این کند که اگر این وضعیت هرگز تغییر نکند چه می شود؟

در جلسات مشاوره جنسی چه اتفاقی می افتاد؟

این سناریو بیشتر از آنچه تصور می کنید رایج است و اختلاف میل جنسی معمول است. یکی از شرکای زندگی تقریباً همیشه بیشتر از دیگری رابطه جنسی را دوست دارد. اما فقط به این دلیل که دیگران نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، کار را برای شما آسان نمی کند. در اینجا مواردی وجود دارد که در مورد آنها با شما صحبت خواهیم کرد:

آیا او افسرده است؟ مردم همیشه نمی دانند که چه زمانی افسرده هستند و لازم نیست که به شدت افسرده شوند تا میل جنسی تحت تاثیر قرار گیرد. افسردگی می تواند به طرق مختلف ظاهر شود: آیا او علاقه خود را به چیزی بیشتر از رابطه جنسی معطوف کرده است؟ آیا اعتماد به نفس او پایین است؟ آیا او اضافه وزن پیدا کرده، ورزش را متوقف کرده و به طور کلی احساس بی انگیزگی کرده است؟

ممکن است میل جنسی کم همسر شما نتیجه این باشد که به طور کلی احساس خوبی در زندگی ندارد. اگر مردم از زندگی احساس ناامیدی کنند یا احساس کنند که زندگی آنها فاقد هدف یا معنا می باشد، احساس حیاتی و سرزندگی کمتری می کنند. بدون احساس سرزندگی، شروع رابطه جنسی دشوار است. اگر اینطور است، در مورد نگرانی خود برای سلامت عاطفی با او صحبت کنید و او را تشویق کنید که از یک مشاور یا روانشناس خوب که در زمینه معنا درمانی ماهر است کمک بگیرد.

چگونه می توان افسردگی را درمان کرد؟

آیا او در رابطه شما احساس ناتوانی می کند؟ من اغلب به طور مستقیم از زوج ها می پرسم که چه کسی در رابطه آنها قدرت دارد. اغلب پاسخ آنها این است که آنها در قدرت سهیم هستند، اما در اکثر موارد اینطور نیست. زوج‌های امروزی از برابری در همه اشکال آن آگاه هستند و سخت تلاش می‌کنند تا تعادل قدرت را مدیریت کنند. با این حال، گاهی اوقات این بدان معناست که در تلاش برای “پسر خوب” بودن، ممکن است مرد قدرت را به زن واگذار کند. این ترتیبی است که برای آنها در خارج از اتاق خواب خوب کار می کند، اما متأسفانه پویایی‌هایی که یک رابطه عاشقانه را به آرامی حفظ می‌کنند، نمی توانند همیشه در اتاق خواب کاربرد داشته باشند. در این سناریو، این می‌تواند به این معنا باشد که او در رابطه شما بیشتر یک پیرو است تا یک رهبر، که می تواند به طور ناخودآگاه بر نحوه بیان خود به عنوان شریک جنسی تأثیر بگذارد. در بهترین حالت، هنگامی که شما شروع به رابطه جنسی می کنید، ممکن است او نیز برای انجام رابطه جنسی مشارکت کند. اما این می تواند به این معنی باشد که همسر شما به طور کلی علاقه خود را به تعامل جنسی از دست داده است. اگر فکر می کنید این می تواند یک مشکل باشد، شاید خواندن این مطلب با یکدیگر به او کمک کند تا آگاه شود. سعی کنید متوجه شوید که او در کجا احساس قدرت را با شما از دست داده است و چگونه می توانید برای تغییر پویایی تلاش کنید. یادتان باشد که یافتن راه بازگشت به برابری هدف واقعی شما است.

زوج درمانی چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

آیا او مرتباً خودارضایی می کند؟ اگر چنین است، پس او در واقع میل جنسی پایینی ندارد. گاهی اوقات مردان زمانی که با انزال زودرس یا اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می‌کنند، از رابطه جنسی اجتناب می‌کنند و دست به روش هایی می زنند که می‌توانند در هنگام راضی کردن خود بی‌اهمیت باشند.

شاید وقت آن رسیده است که همه چیز را در اتاق خواب تغییر دهید. برای زوج‌ها آسان است که در سیکل تکراری رابطه جنسی گیر کنند، که در نهایت رابطه جنسی را خسته‌کننده می‌کند. صرف نظر از این موضوع، به همسر شما پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهد زندگی جنسی شما را احیا کند، دست از خودارضایی بکشد تا بتواند تمام انرژی جنسی خود را به رابطه بازگرداند. هنگامی که او این کار را انجام داد، در مورد آنچه که هر دو می توانید انجام دهید تا رابطه جنسی جالب تر و جذاب تری داشته باشید صحبت کنید. حتی تغییرات ساده مانند داشتن رابطه جنسی در اتاق دیگر می تواند کمک زیادی به برانگیختگی هیجان و در نتیجه جذاب تر کردن اوضاع کند.

انواع مختلف اختلال اضطراب چیست و چگونه می توان اضطراب را درمان کرد؟

آیا دیگر شیطنت و شوخی های جنسی کافی در رابطه شما وجود ندارد؟ وقتی زوج ها برای مدتی با هم هستند، ممکن است رابطه آنها در خارج از اتاق خواب کمتر شیطنت آمیز شود. مسئولیت‌های زندگی در اولویت قرار می‌گیرند و در کانون توجه قرار می‌گیرند و افراد به‌طور طبیعی انرژی خود را به سمت مدیریت زندگی هدایت می‌کنند، نه برافروختن آتش عشق. توجه بیش از حد به مسئولیت های زندگی گاهی اوقات می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر آنچه در رختخواب رخ می دهد داشته باشد. شرکای زندگی معاشقه را متوقف می کنند، جذابیت های جنسی را فراموش می کنند و تعاملات آنها روتین تر می شود. ببینید آیا کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شیطنت و بازیگوشی را به تعاملات خود اضافه کنید. اگر هر دو عضو یک زوج تصمیم به افزایش تنش جنسی بین خود داشته باشند، بهتر است، اما شما نیز به تنهایی می‌توانید با نشان دادن انرژی جنسی همراه با کمی شیطنت و شوخ طبعی بر روابط خود تأثیر بگذارید.

به عنوان نگارنده این مطلب، از ایده مراجعه به درمانگر جنسی یا سکس تراپیست حمایت می‌کنم. زیرا مسائلی مانند این می‌توانند با گذشت زمان چالش‌برانگیزتر شوند. اگر چالش‌های صمیمیت ادامه یابد، افراد در معرض خطر احساس انزوا، آسیب‌دیدگی و سوء تفاهم قرار خواهند گرفت. اکثر زوج ها در برخی موارد با مسائل صمیمیت دست و پنجه نرم می کنند و نحوه برخورد با چنین مسائلی بسیار مهم است.

محمد امین مختاریان

مطالب مرتبط:

3 روش استفاده از تاب آوری جنسی برای غلبه بر چالش های جنسی

وقتی شریک زندگی شما رابطه جنسی بیشتر یا کمتری می خواهد

رابطه جنسی با چشم بسته یا باز؟

رابطه بین کاریزما و میل جنسی

2.2/5 - (4 امتیاز)
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها