3 نشانه برای تغییر سبک زندگی - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

3 نشانه برای تغییر سبک زندگی

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • ضربه روحی، از دست دادن، و سختی اغلب باعث اشتیاق برای تغییر سبک زندگی می شود.
  • نشانه های فرسودگی شغلی شامل استرس مزمن، ناامیدی و بی تفاوتی است.
  • برنامه ریزی متفکرانه کلید ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی است.

گروه ترجمه کلینیک آوان – اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد از زندگی ناراضی هستید. ممکن است از روابط خود احساس نارضایتی کنید، در حرفه خود گیر کرده باشید، یا از مبارزه با اضطراب یا افسردگی بی رمق و خسته شده باشید.

با این حال، علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای بهبود زندگی‌تان، هر روز احساس می‌کنید که الهام‌بخش نیستید. پس چه کاری باید کرد؟

3 نشانه برای تغییر سبک زندگی

محرک های رایج برای تغییر سبک زندگی

اغلب، سه رویداد بیرونی استرس زا باعث تغییر سبک زندگی می شود:

  1. تروما یا ضربه روحی: یک بحران سلامتی، یک تصادف، روبرو شدن با مرگ.
  2. از دست دادن: مرگ یکی از عزیزان یا پایان غم انگیز یک رابطه.
  3. سختی: اخراج، بیکاری، بدهی فزاینده.

این وقایع در طول زندگی شما موجی از شوک ایجاد می کند، شما را وادار می کند که انتخاب های خود را زیر سوال ببرید و گزینه های جدیدی را در نظر بگیرید. آنها معمولاً یک بحران وجودی را تحریک می کنند که شما را مجبور می کند تمام جنبه های زندگی خود را بررسی و ارزیابی کنید.

نشانه هایی که به شما می گویند نیاز به تغییر سبک زندگی دارید.

اغلب، نشانه های نیاز به تغییر سبک زندگی درست در مقابل شما قرار می گیرند.

  1. زندگی فاقد شادی یا شگفتی است. روزها به طرز افسرده کننده ای قابل پیش بینی هستند. شما احساس می کنید در همان الگوهای کسل کننده گیر کرده اید. هر لحظه یکسان است، و شما چیزی برای انتظار ندارید.
  2. استرس مزمن. حتی کارهای ساده هم سنگین هستند. کارهایی مانند تمیز کردن خانه، خرید، یا دیدار با اقوام می تواند مانند مسیری آرام به سمت چوبه دار باشد.
  3. ناامیدی همیشگی. همه چیز و همه در نهایت شما را ناامید می کنند. حتی زمانی که تمام تلاش خود را می‌کنید تا خوش برخورد و خوش‌بین باشید، احساس ناامیدی می‌کنید.
3 نشانه برای تغییر سبک زندگی

قدرت انتخاب

معیارهای بالا را خواندید و فکر کردید: “بله، من هستم.” بنابراین زمان آن فرا رسیده است که تغییراتی را که باید رخ دهد، تجزیه و تحلیل کنیم. خبر خوب این است که شما لازم نیست منتظر یک رویداد استرس زا باشید تا باعث تغییر سبک زندگی شود، شما همیشه قدرت انتخاب های جدید را دارید.

اما قبل از اینکه کارتان تمام شود و کارتان را رها کنید، این را به خاطر داشته باشید: تغییر بی پروا بدون برنامه ریزی آگاهانه همیشه یک قمار است. هنگامی که تشخیص دادید که نیاز به تغییر است، فوراً اقدامی انجام ندهید. زمانی را با یک درمانگر، مربی یا مشاور برنامه ریزی کنید تا انتخاب های جدید را بررسی کنید و ایده های خود را مطرح کنید. با دوستان نزدیک خود صحبت کنید و یادداشت برداری در مورد گزینه های خود را شروع کنید.

صرف زمان برای کشف احتمالات هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. هر چه در این فرآیند هوشیارتر باشید، نیاز به تغییر آشکارتر می شود. تعیین اهداف شخصی مانند احترام به صدای درونی خود، پیروی از علایق خود، مسافرت، شرکت در کلاس ها یا سخنرانی ها نیز سبک زندگی جدیدی را که می خواهید روشن می کند.

به یاد داشته باشید، تغییر شغل یا کد پستی جدید، خوشبختی را تضمین نمی کند. همانطور که بودایی ها می گویند، “شما نمی توانید از کارمای خود پیشی بگیرید.” بدون اینکه روی خودتان کار کنید، فقط می توانید محیط خود را تغییر دهید تا متوجه شوید که از همان مشکلات رنج می برید.

یک سوال ساده برای شروع سفر

قبل از اینکه تصمیم بگیرید سبک زندگی خود را تغییر دهید، در اینجا یک پیشنهاد نهایی وجود دارد: خودتان را در آینده ای دور تصور کنید و این جمله را تمام کنید:

“خدا را شکر 20 سال پیش تصمیم گرفتم _________ کنم.”

پاسخ به این سوال می تواند آرزوی پنهانی برای یک روش کاملاً جدید زندگی را بیدار کند.

نویسنده: شان گروور

کلینیک مددکاری اجتماعی

مرکز مشاوره پاسداران

به این محتوا امتیاز دهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها