4 استراتژی برای ایجاد یکپارچگی - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز مشاوره روانشناختی

4 استراتژی برای ایجاد یکپارچگی

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • یکپارچگی عبارت است از عمل کردن به شیوه ای “صمیمانه” که با آینده فرد همسو باشد.
  • یکپارچگی عاملی کلیدی برای تعادل درونی و تعدیل احساسات و هیجان است.
  • اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که شما را مسئول نگه می دارند و از صداقت شما حمایت می کنند.

کلینیک روانشناسی و مشاوره آوان – مطالعه جدیدی نشان داده است که خرد عملی و یکپارچگی دو تأثیر اصلی هستند که کنترل احساسات و هیجان را بهبود می بخشند. خرد عملی از دانش و تجربه ناشی می شود. این شامل خودآگاهی، خوداندیشی، همدلی و شفقت است. تعریف یکپارچگی دشوارتر است، اما به رفتاری اشاره دارد که با قطب‌نمای اخلاقی و احساس خود سازگار باشد. اگر با یک موقعیت دشوار و ناآشنا روبرو هستید، تصمیم گیری های همسو با ارزش های شما باعث ایجاد تعادل درونی می شود.

تعاریف متعددی از یکپارچگی وجود دارد. یک تعریف این است که یکپارچگی زمانی است که ما به شیوه ای اصولی عمل کنیم که در آینده نسبت به عملکرد خود احساس خوبی داشته باشد. تعریف دیگر این است که یکپارچگی حفظ یک خود صادق و کامل است. دیگران یکپارچگی را اینگونه تعریف کرده اند که به نقش خود در جامعه توجه داشته باشید و با بهترین قضاوت خود رفتار کنید و در عین حال به دیگران نیز احترام بگذارید. صداقت همچنین به عمل مطابق با استانداردها یا قوانین اخلاقی یک حرفه، سازمان یا جامعه اشاره دارد.

ویژگی های یکپارچگی می تواند شامل صداقت، منصف بودن، قابل اعتماد بودن و رفتار با احترام و مراقبت نسبت به خود و دیگران باشد. یکپارچگی می تواند تفاوت های بین فرهنگی داشته باشد. در مطالعه‌ای در مورد یکپارچگی در حوزه مدیریت، یکپارچه بودن در 75 درصد از مدیران چینی مهم تلقی شد، اما تنها 28 درصد از مدیران در ایالات متحده آن را مهم می‌دانستند. (پیشنهاد می‌شود مطلب پرورش خرد را مطالعه کنید.)

محققان دریافتند که یکپارچگی یکی از مهمترین عواملی است که بر توانایی فرد برای کنترل عاطفی تأثیر می گذارد. این یک حوزه تحقیقاتی تا حدی جدید با مطالعات قبلی کمی است. یکی از تحقیقات قبلی نشان داد که صداقت برای ایجاد اعتماد، تعهد و صداقت در روابط مهم است. افرادی که با صداقت عمل می کنند، به احتمال زیاد روابط نزدیک تری ایجاد می کنند و شبکه حمایتی قوی ایجاد می کنند. همچنین بخش مهمی از توسعه فردی و حرفه ای و ایجاد مسئولیت پذیری است.

در زیر راه هایی برای اطمینان از اینکه یکپارچگی یک تمرین پویا در زندگی روزمره شما است، آورده شده است.

اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به آنها اعتماد دارید و به آنها احترام می گذارید.

یک “هیئت مدیره” برای خود تشکیل دهید که به آن اعتماد دارید و می تواند شما را صادقانه هدایت کند، به گونه ای که بدون قضاوت و حمایت باشد. این افراد ممکن است عقل و ظرفیت عملی بیشتری داشته باشند تا به شما کمک کنند تا در مورد اینکه آیا به روشی مطابق با اعتقادات خود عمل می کنید یا خیر، فکر کنید. زمان منظمی را با آنها برنامه ریزی کنید، به خصوص زمانی که بیشتر احساس استرس یا نگرانی در مورد موقعیت های دشوار در محل کار یا خانه دارید. (پیشنهاد می‌شود مطلب دستورالعمل رواقی برای توسعه فضایل را مطالعه کنید.)

نحوه واکنش بدن یا «روده» خود را به موقعیت‌ها بررسی کنید.

اغلب، اگر مطابق انتظارات و استانداردهای خود عمل نکنید، بدن شما اولین کسی است که ناراحتی یا تنش را تجربه می کند و احساس می کند که چیزی خاموش است. این می تواند به صورت بیدار شدن در شب، مشکل در به خواب رفتن، تنش یا درد عضلانی، یا سردرد ظاهر شود. بدن راهی برای نشان دادن این دارد که با یک موقعیت راحت نیست، حتی قبل از اینکه ذهن بتواند آنچه را که در حال وقوع است پردازش کند. (پیشنهاد می‌شود مطلب افسردگی، میکروبیوم روده و ویتامین ها را مطالعه کنید.)

آینده را تصور کنید.

تصور کنید که آینده شما چه احساسی در مورد انتخاب های فعلی شما خواهد داشت. این یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا تصمیماتی که امروز می گیرید مطابق با یکپارچگی کلی بلندمدت شما است یا خیر.

وقتی انتخابی خارج از یکپارچگی شما وجود داشته است، به خود شفقت نشان دهید.

همه مرتکب اشتباه می شوند و اینها فرصت هایی هستند که می توانید از آنها درس بگیرید نه اینکه خودتان را به شدت در مورد آنها مورد انتقاد قرار دهید. به خود دلسوزی و فرصتی برای یادگیری و رشد از اشتباهات بدهید.

این شیوه‌ها یکپارچگی را پرورش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند به گونه‌ای به تصمیم‌گیری نزدیک شوید که تعادل درونی را تقویت کند.

محمد امین مختاریان

مطالب مشابه:

به این محتوا امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نام نویسی

گروه درمانی اضطراب اجتماعی