نشانه های غیرکلامی معاشقه و جذابیت فیزیکی چیست؟ - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

نشانه های غیرکلامی معاشقه و جذابیت فیزیکی چیست؟

فهرست مطالب

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – در کتابی با عنوان  “ارتباط غیرکلامی در روابط نزدیک”، نقش ارتباطات غیرکلامی در روابط مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب که توسط رابرت استرنبرگ و الکساندرا کوستیچ ویرایش شده است، آثاری از محققان برجسته ارتباطات غیرکلامی دارد. چندین فصل بر روی رفتارهای رایج تر معاشقه مردان و زنان تمرکز دارد، از نشانه های ثابت که دیگران را جذب می کند تا نشانه های پویاتر زبان بدن و جذابیت فیزیکی.

در این مطب برخی از یافته های آورده شده در این کتاب را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه مردان و زنان با استفاده از زبان بدن معاشقه می کنند

ساختار صورت

تحقیقات از دیدگاه تکاملی نشان داده است که ساختار و شکل صورت نشانه های جذابیت فیزیکی است. به طور خاص، مردان جذب زنانی با صورت نوزاد با چشمان درشت، صورت‌های گردتر، چانه‌های کوچک‌تر و پوست صاف‌تر می‌شوند.

از سوی دیگر، زنان جذب مردانی با ظاهر مسلط می شوند، آرواره های مربعی و ابروهای قوی.

در یک مطالعه جالب، زنانی که قرمز پوشیده بودند جذاب‌تر دیده می‌شدند که می‌تواند توضیح دهد که چرا لب‌های قرمز و رژگونه‌های روشن اینقدر پرطرفدار هستند.

فرم بدن

مردان مجذوب زنانی با فرم بدن «ساعت شنی» و کمر باریک با باسن پهن هستند. از دیدگاه تکاملی، این نشان دهنده باروری است. زنان به مردان قد بلندتر و عضلانی تر جذب می شوند، احتمالاً جذب یک همسر بالقوه که می تواند محافظ باشد. لباس‌ها می‌توانند این نشانه‌های جذابیت را افزایش دهند، با لباس‌های زنانه که منحنی‌ها را برجسته می‌کنند و کت و شلوارهای مردانه با شانه‌های پهن و روکش دار.

در مورد نشانه های پویاتر چطور؟

نگاه و تماس چشمی

شواهد محکمی وجود دارد که خیره شدن در چشمان دیگری نشانه علاقه و معاشقه است. نگه داشتن نگاه دیگری فقط کمی طولانی تر از آنچه مرسوم است، نشانه معاشقه است. با این حال، تفاوت های جنسی در تفسیر نگاه وجود دارد.

مردان تمایل دارند نگاه متقابل را به عنوان یک دعوت جنسی ببینند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نگاه متقابل در یک زوج می تواند اکسی توسین یا “هورمون عشق” را آزاد کند. مردان نیز بیشتر به بدن زن نگاه می کنند تا صورت، در حالی که زنان بیشتر بر روی صورت مردان تمرکز می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مردانی که نقش‌های جنسی سنتی‌تری دارند، بیشتر به بدن زن نگاه می‌کنند.

چگونه مردان و زنان با استفاده از زبان بدن معاشقه می کنند

لبخند و نشانه های صورت

لبخند هر کسی را جذاب‌تر می‌کند، اما این امر به ویژه در مورد زنان صادق است. علاوه بر این، لبخند زدن در هر دو جنس به عنوان یک نشانه دعوت آمیز در نظر گرفته می شود. مردان و زنانی که در چهره‌شان احساسات مثبت مختصری (شادی، علاقه) نشان داده می‌شود، جذاب‌تر هستند. البته خنده، چه برای مردان و چه برای زنان، می تواند معاشقه باشد، اما باید تعریف شود. از سویی دیگر، خنده بیش از حد یا خنده‌های بیش از حد بلند یا غیرعادی می‌تواند یک مشکل باشد.

تن صدا

این نشانه غیرکلامی سرراست است، لحن ملایم‌تر صدای عشوه‌گر است و نشانه‌ای جذاب برای زنان است.

زبان بدن

یکی از نشانه‌های رایج معاشقه این است که زنان انگشت خود را لای موهایشان می‌کشند یا موهایشان را تکان می‌دهند. همچنین، تنظیم لباس، مانند صاف کردن لباس از منظر تکاملی رفتاری «آشکارکننده» است.

چگونه مردان و زنان با استفاده از زبان بدن معاشقه می کنند

وضعیت بدن

باز هم از منظر تکاملی، معاشقه در مورد نشانه های تسلط (برای مردان) و تسلیم (برای زنان) است. برای مثال، مردان حالت قائم‌تری خواهند داشت، در حالی که زنان سر خود را به پهلو خم می‌کنند، که نشانه‌ای از تسلیم بودن است. جهت گیری نسبت به یکدیگر حاکی از علاقه و همچنین دور نگه داشتن دیگران از روابط بین زوجین است.

فضای شخصی

نزدیکی بیشتر نشانه معاشقه هم برای مردان و هم برای زنان است (اما نه خیلی نزدیک و نه خیلی سریع برای نفوذ به فضای شخصی).

لمس كردن

یک لمس سبک برای هر دو جنس می تواند روشن کننده باشد. مردها ممکن است شانه زن را بگیرند یا دستشان را به شانه زن بزنند. زنان ممکن است دست های خود را لمس کنند یا ضربه ای بازیگوش بزنند و بخندند. دست زدن به شانه ها یا پاها (در صورت نشستن)، هر چند اندک، یکی دیگر از نشانه های معاشقه است.

همگامی

بازتاب رفتار غیرکلامی دیگران در معاشقه می تواند جذاب باشد. به یک مهمانی یا کافه بروید. ناظران زیرک ارتباطات غیرکلامی می توانند این نشانه های معاشقه را در عمل ببینند.

مطالب مرتبط:

5/5 - (1 امتیاز)
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها