بایدها و نبایدهای رابطه جنسی - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی

فهرست مطالب

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – رابطه جنسی یکی از مهم ترین بخش های زندگی زناشویی می باشد و لازم است در مورد آن بیشتر بدانید. ممکن است فکر کنید رابطه جنسی فقط یک فرآیند غریزی است و نیازی به آموزش در مورد آن نیست. اما اینطور نیست و رابطه جنسی مانند سایر جنبه های زندگی مشترک نیازمند آموزش و افزایش اطلاعات است. یکی از مواردی که محبت بین زوجین را تقویت می کند و رابطه آنها را مستحکم می کند؛ داشتن رابطه جنسی سالم و سلامت جنسی می باشد.

رابطه جنسی فراز و نشیب های خود را دارد و اگر به آنها توجه کنید می توانید زندگی بهتری را تجربه کنید و عشق میان خود و شریک زندگی خود را تقویت کنید. اگر رابطه بین زوجین خوب پیش برود، رابطه بین آنها تقویت شده و احساس بهتری خواهند داشت. در نظر گرفتن این موارد به همسران کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشند. بنابراین  پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بایدها و نبایدهای رابطه جنسی
بایدها و نبایدهای رابطه جنسی

باورهای غلط در مورد رابطه جنسی

برخی از تصورات غلط بین زن و مرد در مورد رابطه جنسی وجود دارد که برخی از آنها در زیر اشاره می کنیم.

رابطه جنسی یعنی دخول

متأسفانه بسیاری از مردان و زنان رابطه جنسی را به معنی دخول می دانند. این در حالی است که معاشقه می تواند از لحظه ای که همسران به یکدیگر نگاه می کنند شروع شود. شریک زندگی شما می تواند شما را بدون دخول به ارگاسم عاطفی برساند.

هرچه آلت تناسلی بزرگتر باشد، بهتر است!

واژن زن اندام جالبی است که قدرت کشش بالایی دارد. از این کانال چیزی به اندازه قطر انگشت تا سر نوزاد که حدود 34 یا 35 سانتی متر است وارد و خارج می شود. این اشتباه است که بگوییم هر چه آلت تناسلی بزرگتر باشد، رابطه بهتری خواهیم داشت. رابطه جنسی به اندازه آلت تناسلی بستگی ندارد. کیفیت رابطه به مهارت و حوصله ای که مرد در رابطه به خرج می دهد و همچنین هیجان زن مربوط می شود.

اگر آلت تناسلی بزرگ باشد اما مرد نتواند نعوظ را به مدت کافی حفظ کند یا نتواند زن را برای معاشقه قبل از دخول آماده کند، رابطه خوب نخواهد بود. بنابراین کیفیت نسبت به کمیت و اندازه آلت اهمیت بیشتری دارد.

مرد باید پیشتاز باشد!

بسیاری از خانم ها فکر می کنند برای شروع رابطه جنسی مرد باید پیش قدم شود، اما در حقیقت زن و مرد برابری جنسی دارند و یکی از آنها درخواست رابطه است. در بسیاری از مواقع، خانم ها با وجود اینکه تمایل بسیاری به برقراری رابطه جنسی دارند، اما از پیشنهاد آن به همسر خود خجالت می کشند.

مردان نمی توانند ارگاسم را شبیه سازی کنند.

ممکن است فکر کنید که مردان نمی توانند ارگاسم را شبیه سازی کنند و این توانایی زنان است. اما اینطور نیست، مردان نیز می توانند تظاهر به ارگاسم کنند. اما این کار برای مردان خیلی سخت تر از زنان است. معمولاً مردان برای رهایی از رابطه جنسی کسل کننده یا خجالت از ادامه آمیزش جنسی اقدام به تظاهر می کنند.

نکاتی برای ایجاد رابطه جنسی لذت بخش

اگر می خواهید رابطه جنسی خوب و لذت بخشی را تجربه کنید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • سعی کنید به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید. رابطه منظم جنسی باعث می شود که بدن یکدیگر را بهتر بشناسید و احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر داشته باشید.
  • هدف خود را از رابطه جنسی مشخص کنید. آیا می خواهید نتیجه رابطه شما به بارداری بینجامد یا خیر؟ اگر نمی خواهید باردار شوید، روش ایمن پیشگیری از بارداری را انتخاب کنید و به خوبی از آن پیروی کنید.شاید تعجب کنید، اما افراد زیادی هستند که از ترس بارداری نمی توانند آنطور که باید از رابطه جنسی لذت ببرند.
  • قبل از معاشقه دوش بگیرید و بدن خود را آماده کنید. رعایت بهداشت شخصی هر دو طرف را خوشحال می کند و باعث افزایش احساس اهمیت به طرف مقابل می شود.
  • به روابط جنسی خود تنوع دهید و از روشها و پوزیشن های متفاوتی استفاده کنید. یکنواختی می تواند خسته کننده باشد. تنوع در رابطه جنسی می تواند شامل تغییر مکان نیز باشد.
  • از انجام رفتار های پرخطر  و با خشونت پرهیز کنید. برای افزایش لذت آمیزش جنسی، بهداشت و سلامت فردی را در نظر بگیرید. رابطه دهانی بخشی زیادی از تحریک در رابطه جنسی می باشد و بهتر است به بهداشت دهان خود اهمیت دهید.
بایدها و نبایدهای رابطه جنسی
بایدها و نبایدهای رابطه جنسی

اشتباهاتی که در زمان رابطه جنسی نباید انجام دهید

در رابطه جنسی سعی کنید اشتباهات زیر را مرتکب نشوید:

  • از همسرتان خجالت بکشید و نتوانید صادقانه و با شفافیت با او صحبت کنید.
  • احساس کنید هر زمان که همسرتان درخواست رابطه کرد، باید پاسخ مثبت دهید و نه نگویید.
  • احساس کنید وقتی روش یا پوزیشنی را دوست ندارید و در آن راحت نیستید، از ترس ناراحتی طرف مقابل آن را قبول کنید و انجام دهید و نه نگویید.
  • کاری را که دوست ندارید انجام دهید.
  • مقایسه کنید.
  • عزت نفس همسرتان را کاهش دهید و در مورد بدن او بازخورد منفی دهید.
  • بیش از حد انتظار داشته باشید و در مورد آنها صحبت نکنید.
  • ناراحت هستید، اما نمی خواهید موضوع را به همسر خود بگویید.

چه زمانی به کمک حرفه ای نیاز داریم؟

اگر مشکلی در رابطه جنسی دارید و نمی توانید آن را با صحبت کردن برطرف کنید، باید از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید. رابطه جنسی با کیفیت نقش مهمی در تقویت عشق و ارتباط بین طرفین دارد. اگر مشکلات و مسائل موجود در رابطه مدیریت نشوند و برطرف نشود، می تواند باعث ایجاد اختلال و تضعیف رابطه جنسی شود. بنابراین، بهتر است آن را جدی بگیرید و با یک مشاور جنسی خوب و با تجربه مشورت کنید.

محمد امین مختاریان

مطالب مرتبط:

3.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به اطلاع می‌رساند تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی در شعبه مرکزی (ولیعصر) 378 هزار تومان می‌باشد.
+