چه زمانی باید ارتباط با اعضای خانواده را قطع کنیم؟ - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

چه زمانی باید ارتباط با اعضای خانواده را قطع کنیم؟

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • اگر سعی کرده‌اید حد و مرزی تعیین کنید اما خانواده‌تان همچنان آنها را نادیده می‌گیرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که ارتباط خود را قطع کنید.
  • فقط به این دلیل که آنها خانواده هستند به این معنی نیست که می توانند بدون هیچ عواقبی به شما صدمه بزنند.
  • قطع تماس لازم نیست برای همیشه باشد. گاهی اوقات برای ارزیابی مجدد ارزش های خود نیاز به زمان تنهایی دارید.

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – قطع ارتباط با اعضای خانواده هرگز آسان نیست. با وجود مفاهیمی مانند “خون غلیظ تر از آب است” و “اولویت خانواده است”، معمولاً هنگام در نظر گرفتن اینکه آیا زمان تعیین مرزها یا قطع ارتباط با اعضای خانواده فرا رسیده است، شرمساری زیادی درون ما را فرا می‌گیرد. در این مطلب پنج نشانه وجود دارد که ممکن است زمان برای تعیین مرزها و قطع تماس با خانواده فرا رسیده باشد. به یاد داشته باشید، قطع ارتباط لازم نیست برای همیشه باشد.

شما سعی کردید مرزها را تعیین کنید و نیازهای خود را بیان کنید، اما خانواده شما همچنان آنها را نادیده می گیرد.

شما سعی کرده اید از مهارت های ارتباطی برای شناسایی و بیان نیازهای خود استفاده کنید و در صورت لزوم حد و مرز تعیین کنید. با این حال، خانواده شما همچنان تلاش های شما را نادیده می گیرند که باعث می شود در حضور آنها احساس ناتوانی و درماندگی کنید.

بودن در کنار آنها شما را در معرض خطرات جسمی، روانی، ذهنی یا عاطفی قرار می دهد.

اگر اعضای خانواده تان قادر به کنترل خشم یا هیجانات خود نیستند و شما را در معرض خطر قرار می دهند، قطع رابطه صحیح است. فقط به این دلیل که آنها خانواده هستند به این معنی نیست که آنها حق دارند بدون هیچ عواقبی به شما صدمه بزنند.

شما سعی کرده اید با آنها گفتگو کنید اما به نظر نمی رسد که آنها قادر به پذیرش شما و نیازهای معقول شما باشند.

آیا به نظر می رسد مهم نیست که چه کاری انجام می دهید یا چه چیزی می گویید ویا چقدر تلاش می کنید؟ آیا آنها نمی خواهند شما را همان طور که هستید بپذیرند؟ شاید آنها مدام به شما پیشنهاد می کنند کارهایی را انجام دهید که خلاف ارزش های شماست. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانند بدون قید و شرط شما را همانطور که هستید بپذیرند، قابل درک است که از آنها فضایی بخواهید تا بتوانید احساس راحتی کنید و زمانی را برای خودتان باشید.

شما ماه ها و سال ها روی رابطه و مسائل خود در درمان فردی و حتی خانوادگی کار کرده اید، اما بودن در کنار آنها شما را از نظر ذهنی و عاطفی تخلیه می کند.

اگر تلاش‌های خود را در درمان فردی و حتی خانوادگی تمام کرده‌اید و به نظر می‌رسد هیچ چیز در خصوص آنها یا شما تغییر نکرده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای مدتی استراحت کنید. به خصوص اگر از نظر ذهنی و عاطفی خود را تخلیه شده باشید. شما نمی توانید دیگران را تغییر دهید، اما می توانید خودتان و نحوه واکنش خود را تغییر دهید. اگر آنها تغییر نمی کنند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کمی وقت بگذارید و انتظارات خود را برآورده کنید.

شاید شما فقط به زمانی برای تنهایی نیاز دارید تا بدانید چه چیزی شما را خوشحال می کند.

به یاد داشته باشید، قطع تماس لازم نیست برای همیشه باشد. اگر از خانواده‌ای هستید که دارای پویایی‌های خانوادگی وابسته به هم هستند، احتمالاً زمان و مکان دور برای شما ارزشمندتر خواهد بود، زیرا باید قبل از نیازهای خود به نیازهای آنها فکر کنید. به هر حال، تشخیص نیازها و ارزش‌های خود زمانی که بر نیازهای دیگران متمرکز هستید، دشوار است. پس این زمان را فرصتی برای اولویت بندی خود و نیازهایتان در نظر بگیرید. هنگامی که نسبت به شناسایی نیازها و ارزش های خود اطمینان پیدا کردید، می توانید برگردید و بدون احساس شرم یا گناه، آنها را به وضوح در اطراف خانواده خود بیان و تجسم دهید.

مطالب مشابه:

به این محتوا امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها