وقتی کارها طبق برنامه پیش نمی‌روند. - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

وقتی کارها طبق برنامه پیش نمی‌روند.

فهرست مطالب

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – شما تمام تلاش خود را کرده اید تا کار ها را در بازه زمانی مقرر انجام دهید. شما به برنامه خود پایبند بوده اید و آن را انجام داده اید. سپس، کار ها را به مرحله بعدی برنامه منتقل می کنید، که شامل فناوری می شود، اما در این مرحله همه چیز خراب می شود. شما با تیم فنی صحبت می کنید و طبق معمول آنها می گویند که در حال کار روی این مشکل هستند اما نمی دانند چه زمانی این مشکل برطرف می شود. شما دچار آشفتگی می‌شوید زیرا تلاش‌های شما به این لحظه منتهی شده است و بدون اینکه تیم فناوری پاسخ دقیقی بدهد، تمامی کار هایی که انجام داده اید متوقف می‌شود. طرحی که خیلی خوب پیش می رفت حالا در هوا مانده. چه کار باید کرد؟

نفس های عمیق بکشید.

تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند استرس خود را مدیریت کنید و سیستم عصبی خود را آرام کنید. در نتیجه به شما کمک می کند متمرکز و نسبتاً راضی بمانید. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا به مسئولیت های دیگری که دارید ادامه دهید یا حتی راه حل جدیدی برای غلبه بر این مشکل پیدا کنید. وقتی کار ها آنطور که باید پیش نمی رود، با چند نفس عمیق شروع کنید.

به خود یادآوری کنید که آنچه را که می توانستید انجام داده اید.

شما نقش خود را در انجام کارها ایفا کرده اید و اکنون این وظیفه شخص دیگری است که مراحل بعدی را تکمیل کند. به خودتان یادآوری کنید که تمام تلاش خود را انجام داده اید تا کارها به خوبی پیش برود، این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که بهترین کار را انجام داده اید. در پایان روز، این تنها کاری است که می توانید انجام دهید. بهترین عملکردتان.

پذیرش را تمرین کنید.

تنها قطعیت در زندگی عدم اطمینان است. چه بخواهید چه نخواهید، موارد غیر منتظره ظاهر می شوند. از این موقعیت به عنوان فرصتی برای تمرین پذیرش استفاده کنید. به آنچه که هست تسلیم شوید، احساس خواهید کرد وزنه بزرگی از روی شانه های شما پرواز می کند. سپس، احساس انرژی بیشتری می‌کنید و روی راه‌حلی متمرکز می‌شوید.

کلاه خلاقیت خود را بر سر بگذارید.

فقط به این دلیل که کار ها طبق برنامه پیش نرفت به این معنی نیست که خوب پیش نرفت. راه‌های زیادی برای انجام کارها وجود دارد و گاهی تاخیر یا تغییر در برنامه‌ها می‌تواند به برجسته کردن آن کمک کند. گزینه های بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد و یک سکسکه در برنامه می تواند فرصتی برای شما باشد تا خلاقانه فکر کنید.

مطمئن باشید حل می‌شود.

در مقطعی در آینده، این موضوع به هر طریقی حل خواهد شد. ممکن است در مسیر یا چارچوب زمانی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود نباشد، اما این اتفاق خواهد افتاد. به خصوص اگر به آن اعتماد داشته باشید.

در مورد نحوه برخورد با چنین مشکلی در آینده فکر کنید.

آماده سازی بهترین پادزهر برای موارد غیرمنتظره است. در مورد چگونگی مقابله با این نوع چالش در آینده در صورت بروز مجدد فکر کنید. در مورد 10 مشکل دیگر که ممکن است برای شما پیش بیاید و اینکه چگونه با آنها کنار بیایید فکر کنید. موارد غیرمنتظره اغلب از راه می رسند، اما اگر به خوبی آماده باشید، برای مقابله با آن مجهزتر خواهید بود.

اگر شک دارید، فقط این کلمات عاقلانه از آلن الکساندر میلن (Alan Alexander Milne) شاعر شعر های کودکان را به خاطر بسپارید:

«شما شجاع‌تر از آن هستید که فکر می‌کنید، قوی‌تر از آنچه به نظر می‌رسید و باهوش‌تر از آن چیزی هستید که فکر می‌کنید.»

محمد امین مختاریان

مطالب مشابه:

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به اطلاع می‌رساند تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی در شعبه مرکزی (ولیعصر) 378 هزار تومان می‌باشد.
+