اختلاف میل جنسی را چگونه کاهش دهیم - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

اختلاف میل جنسی را چگونه کاهش دهیم

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • هنگامی که شرکای زندگی به طور مداوم خواهان مقادیر مختلف رابطه جنسی هستند و منجر به تعارض می‌شود، این تعارض به عنوان اختلاف میل جنسی شناخته می شود.
  • اختلاف میل جنسی ممکن است در هر سال 1 نفر از هر 4 نفر را تحت تأثیر قرار دهد.
  • برای شرکای زندگی مهم است که از سرزنش و شرمساری یکدیگر اجتناب کنند و در ایجاد ارتباط مثبت در خصوص رابطه جنسی مشارکت کنند.
  • برنامه‌ریزی برای رابطه جنسی می‌تواند فرصت‌هایی برای ایجاد برانگیختگی و پر کردن شکاف ایجاد کند.

گروه ترجمه کلینیک آوان – در روابط بلندمدت، میل جنسی شرکای زندگی هر از چند گاهی هماهنگ نمی شود. این طبیعی است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، مگر اینکه به یک موضوع دائمی تبدیل شود که شروع به ایجاد استرس و فشار قابل توجهی در رابطه کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، به عنوان اختلاف میل جنسی شناخته می شود.

اختلاف میل جنسی رایج است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی در بریتانیا نشان داد که از هر 4 بزرگسال  1 نفر گزارش کرده است که این مشکل را تنها در یک سال اخیر تجربه کرده است. این اختلافات یکی از شایع ترین دلایلی است که زوج ها برای درمان جنسی اقدام می کنند.

بنابراین اگر رابطه جنسی شما و شریک زندگیتان دچار اختلاف میلی جنسی شد چه کاری می توانید انجام دهید؟

دکتر لوری بروتو و کریستن مارک که هر دو محقق و متخصص در زمینه میل جنسی هستند در مورد این موضوع صحبت کردند. در اینجا به برخی از صحبت های کلیدی آنها می پردازیم.

اختلاف میل جنسی را چگونه کاهش دهیم مرکز مشاوره پاسداران آوان

اختلاف میل جنسی مسئله ای دو طرفه است

به عنوان نقطه شروع، به این موضوع به عنوان یک مسئله دو طرفه نگاه کنید تا یک مشکل خاص برای یکی از شرکای زندگی. هنگامی که شرکا برای داشتن رابطه جنسی «بیش از حد» یا «ناکافی» شروع به سرزنش یکدیگر می کنند به جایی نمی رسند. به عبارت دیگر، به این موضوع به عنوان یک موضوع دوطرفه فکر کنید که باید با هم به آن بپردازید و به تنهایی آن را دنبال نکنید. (در واقع، تحقیقات دکتر مارک نشان می دهد که استراتژی های متمرکز بر زوجین بسیار موفق تر از استراتژی های فردی هستند.)

در مرحله بعد، هر گونه مسائل بالقوه سلامتی یا عوامل استرس زا را که ممکن است میل جنسی را از بین ببرند شناسایی کنید، مانند خستگی مزمن یا آوردن یک نوزاد جدید به زندگی. گاهی اوقات افراد باید قبل از پرداختن به مسائل جنسی خود به این مسائل بپردازند زیرا ممکن است به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط باشند. به عبارت دیگر، صحبت با درمانگر جنسی، ارزیابی مجدد تعادل بین کار و زندگی، یا در غیر این صورت کنترل عواملی که ممکن است قبل از هر چیز دیگری بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، می تواند دارای اهمیت باشد.

ارتباط مثبت بسیار مهم است

از آنجا که ارتباط کلیدی است. شرکای ما لزوماً همیشه نمی دانند ما چه چیزی را دوست داریم و می خواهیم. بنابراین اگر از آنها انتظار داشته باشیم ذهن خوان باشند، گاهی اوقات اشتباه می کنند. و گاهی اوقات این مسئله ای است که میل جنسی را کاهش می دهد. شرکای ما آنچه را که می خواهیم نمی توانند فراهم کنند زیرا ما به آنها چیزی را که می خواهیم نگفته ایم.

بنابراین در برخی موارد، شرکا باید زمانی را صرف به اشتراک گذاشتن خواسته‌های خود کنند و به یکدیگر آموزش دهند که چه چیزی حس خوبی دارد یا ندارد. طبیعی است که رابطه جنسی ای را که نیازهای شما را برآورده نمی کند نخواهید، اما اگر بتوانید کیفیت رابطه جنسی را که دارید بهبود ببخشید، میل به رابطه بیشتر را تحریک می کند.

همانطور که در این باره صحبت می کنید، این کار را به روشی سالم و سازنده انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از نظر جنسی احساس ناامیدی می کنید، درگیری با همسرتان در نهایت می تواند اوضاع را بدتر کند. ممکن است در نهایت شریک زندگی خود را از خود برانید و در این روند، اختلاف میل جنسی را بیشتر کنید. به طور خلاصه، مراقب باشید که درگیری را تشدید نکنید.

اختلاف میل جنسی را چگونه کاهش دهیم مرکز مشاوره پاسداران آوان

برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

چیز دیگری که می تواند به شما کمک کند، برنامه ریزی برای رابطه جنسی یا داشتن شب های ملاقات منظم است. من می دانم که رابطه جنسی برنامه ریزی شده برای همه جذاب به نظر نمی رسد زیرا بسیاری از ما فکر می کنیم که رابطه جنسی “قرار است” خود به خود باشد. با این حال، رابطه جنسی برنامه ریزی شده دارای مزایایی نسبت به خودانگیختگی است. با داشتن برنامه شما برای ایجاد برانگیختگی زمان دارید و همچنین زمان دارید تا در فضا و شرایط مناسب قرار بگیرید و از رابطه جنسی لذت ببرید. وقتی رابطه جنسی روی برنامه باشد، ما می‌توانیم بقیه زندگی مان را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم. به طوری که دخالت کمتری داشته باشیم و عوامل حواس‌پرتی کمتری داشته باشیم.

همچنین رابطه جنسی برنامه ریزی شده فرصتی برای ایجاد برانگیختگی شریک زندگی شما فراهم می کند. شما می‌توانید ساعت‌ها و شاید حتی روزها از قبل معاشقه کنید. این می تواند به افزایش احتمال اینکه شما در زمان رسیدن به رابطه جنسی حال و هوای خوبی داشته باشید و تمایل بیشتری داشته باشید کمک کند.

در حالی که اختلافات میل جنسی رایج است و ممکن است گاهی اوقات باعث احساس ناامیدی شود، اما دانستن اینکه می‌توانید کارهای زیادی برای مدیریت این موقعیت‌ها به روش‌های سالم و رضایت‌بخش انجام دهید، می تواند برای شما اطمینان‌بخش باشد.

منابع:

عدم تطابق میل جنسی به عنوان یک ویژگی، نه یک اشکال، در روابط بلندمدت

راهکارهایی برای کاهش اختلاف میل جنسی در روابط

کلینیک مددکاری اجتماعیمرکز مشاوره پاسداران

به این محتوا امتیاز دهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها