نیاز مردان امروزی در رابطه جنسی - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

نیاز مردان امروزی در رابطه جنسی

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • زنان اغلب اجتماعی شده اند تا در مورد احساسات جنسی خود نسبت به مردان سکوت کنند.
  • سکوت زنان در خصوص احساسات و خواسته های جنسی به صمیمیت در رابطه عاشقانه آسیب می زند.
  • مردان نیز مانند زنان باید احساس کنند که مورد توجه هستند.

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – ما زمان زیادی را صرف بحث در مورد نیازهای زنان و مردان در اتاق خواب می کنیم. با این حال، بیشتر این صحبت ها به نیازهای فیزیکی مربوط می شود. تحقیق انجام شده در دهه 80 نشان داد، در حالی که مردان اغلب رابطه جنسی را ترجیح می‌دهند، زنان اغلب پیش‌نوازی و پس‌نوازی را ترجیح می‌دهند. به عبارت دیگر، مردان فقط به غذای اصلی نیاز داشتند در حالی که زنان به پیش غذا، نان و دسر.

ما اجتماعی شده‌ایم تا به این درک برسیم که زنان قبل از ورود به اتاق خواب با لحظه‌های رمانتیک ارتباط برقرار می‌کنند و از مردان انتظار داریم که به این امر احترام بگذارند. با این حال، ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد نیازهای مردان در اتاق خواب نمی کنیم، احتمالاً به دلیل مردسالاری که تحت آن زندگی می کنیم.

مردسالاری نظامی است که در آن مردان قدرت، امتیاز و حمایت را در دست دارند و زنان از آن مستثنی هستند. اما پدرسالاری در قرن حاضر چگونه است؟

  • مردانی که برای یک شغل مشابه حقوق بیشتری نسبت به زنان دریافت می کنند.
  • در مجلس، زنان 12 درصد کرسی ها را در اختیار دارند و سهم مدیریت زنان در دولت 26 درصد است.
  • مردان در مورد مراقبت های بهداشتی زنان تصمیم می گیرند.
  • خشونت جنسی علیه زنان یا پوشیده می‌شود ویا توجیه می شود.

در دنیایی که همه چیز مربوط به خواسته ها و نیازهای مردان است، زنان اغلب به حاشیه رانده می شوند و یاد می گیرند آنچه را که باقی مانده است بپذیرند، که مایوس کننده است. با این حال، باید توجه داشت که فمینیسم جنبشی حمایتی است که بر برابری جنسیت متمرکز است و اینطور نیست که فمینیست ها نمی خواهند مردان نیازهای خود را برآورده کنند، بلکه آنها نمی خواهند نیازهای زنان در درجه دوم نیازهای مردان قرار گیرد.

با این حال، یک موضوع در سلامت جنسی مردان در حال رشد است. موضوعی که فکر می کنم زنان آن را از دست داده اند. در واقع، فکر نمی کنم که زنان آن را از دست داده باشند. فکر می کنم زنان هرگز در مورد آن صحبت نکرده اند.

مردان نیز می خواهند احساس کنند که مورد توجه هستند.

مدت‌هاست به ما آموخته‌اند که مردان نیازی به احساس هیچ‌یک از مبهم‌ها ندارند. آنها فقط باید رابطه جنسی داشته باشند. با این حال، امروزه اغلب مردان چنین تفکری ندارند. آنها می خواهند بدانند که مود توجه همسرانشان هستند. به نظر می رسد، آنها نیز به اندازه زنان به پیش‌نوازی ذهنی نیاز دارند.

زنان اجتماعی شده اند تا شکار شوند، نه تعقیب کننده. مهمتر از آن، به بسیاری از زنان آموخته شده که مردان برای زنانی که آشکارا تمایلات یا خواسته های جنسی خود را نشان می دهند، ارزشی قائل نیستند. مردان زنان فروتن و ظریفی را ترجیح می دهند که از تعقیب و گریز و گرفتار شدن لذت می برند. در حالی که مردان ممکن است در ابتدای رابطه از این دیدگاه استقبال کنند، اما هنگامی که در رابطه حل می شوند، می خواهند مورد محبت قرار گیرند.

خانم ها، سعی کنید از مرد خود بپرسید که آیا احساس خواستن شما برای او مهم است؟ اگر او پاسخ مثبت داد، در زیر چند پیشنهاد وجود دارد:

  • به او بگویید وقتی لباس می پوشد چگونه به نظر می رسد.
  • در طول روز پیامک ارسال کنید و افکار خود را در مورد آخرین برخورد صمیمی خود به اشتراک بگذارید.
  • یک پست صوتی همراه با جزئیات فانتزی های خود برای رابطه جنسی بعدی بگذارید.
  • به او بگویید چقدر جذاب است.
  • توصیف کنید وقتی به او فکر می کنید چه اتفاقی برای شما می افتد.
  • به سادگی بگویید: “من تو را می خواهم.”

مهم است که تکنیک‌های مختلف و «واژه‌بازی» را امتحان کنید تا بدانید واقعاً چه چیزی برای مرد شما مفید است. همچنین، به یاد داشته باشید که با افزایش سن، ترجیحات جنسی ما تغییر می کند. بنابراین، ماندن در یک الگو خاص و تکرار همان رفتار های گذشته ممکن است دیگر کارکردی نداشته باشد. انتخاب های خود را تغییر دهید تا ببینید آیا تفاوتی در واکنش مردتان ایجاد می‌شود یا خیر.

محمد امین مختاریان

مطالب مشابه:

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به اطلاع می‌رساند تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی در شعبه مرکزی (ولیعصر) 378 هزار تومان می‌باشد.
+