چرا مردان نسبت به سایز آلت تناسلی خود وسواس دارند؟ - کلینیک روانشناسی آوان | مرکز روانشناسی پاسداران

چرا مردان نسبت به سایز آلت تناسلی خود وسواس دارند؟

فهرست مطالب

نکات کلیدی این مطلب:

  • نشانه های متعددی وجود دارد که مشخص می‌کند ممکن است یک بیماری روانی به نام اختلال بدشکلی آلت تناسلی (PDD) داشته باشید.
  • مشاهده اندازه آلت تناسلی بزرگتر از حد متوسط در پورنوگرافی ممکن است انتظارات را منحرف کند.
  • مردان ممکن است اهمیت سایز آلت تناسلی خود را در ارضای جنسی شریک زندگی خود بیش از حد ارزیابی کنند.

کلینیک روانشناسی و مددکاری آوان – قرص‌ها، لوسیون‌ها، روغن‌ها، پمپ‌ها و جراحی‌ها. این گزینه‌ها برای مردانی که به دنبال افزایش طول آلت تناسلی خود هستند، ظاهراً بی‌پایان است. با این حال، با توجه به ماهیت حساس آن، بزرگ شدن آلت تناسلی موضوعی نیست که آشکارا در جامعه مورد بحث قرار گیرد.

این دستور العملی برای فاجعه است، به خصوص وقتی این دو واقعیت را در مورد دنیای بزرگ شدن آلت تناسلی در نظر بگیریم:

  • اکثر گزینه ها آنچه را که وعده داده اند انجام نمی دهند و حتی می توانند برای آلت تناسلی و سلامتی مضر باشند.
  • بسیاری از افرادی که به دنبال راه هایی برای بزرگ کردن آلت تناسلی خود هستند، اغلب درک ناهنجاری از آنچه “طبیعی” در نظر گرفته می شود دارند.

در این مطلب دو دلیل وجود دارد که چرا مردان ممکن است احساس کنند نیاز به صرف زمان، پول و تلاش برای تعقیب ایده آلی را دارند که در نهایت ممکن است آنها را با مشکلات بیشتری روبرو کند تا راه حل. (پیشنهاد می‌شود مقاله وقتی میل جنسی مرد زندگی شما کم می شود را مطالعه کنید.)

عوامل روانی-اجتماعی می‌توانند تصورات در مورد آلت تناسلی طبیعی را منحرف کنند.

نتایج مطالعه‌ای که در سال 2019 منتشر شد، مشخص کرد که یک وضعیت روانی به نام اختلال بدشکلی آلت تناسلی یا PDD ممکن است در بین مردانی که جراحی را برای افزایش دور آلت تناسلی خود انتخاب می کنند، شایع باشد.

در زیر چند راه برای تشخیص اینکه آیا ممکن است فردی علائم PDD را تجربه کند، آورده شده است:

  • آنها بر روی اندازه آلت تناسلی خود وسواس دارند، با وجود اینکه در محدوده طبیعی قرار دارند.
  • آنها به طور عملی به دنبال مراقبت های پزشکی یا گزینه های درمانی هستند که وعده افزایش اندازه آلت تناسلی را می دهند.
  • آنها شرم و ناراحتی قابل توجهی را در رابطه با اندازه آلت تناسلی خود تجربه می کنند.
  • آنها سطوح پایینی از رضایت جنسی و سطوح بالایی از اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند.
  • با وجود این علائم، میل جنسی آنها تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

اگر این شما هستید، بدانید که اندازه واقعی آلت تناسلی شما احتمالاً تأثیر کمی بر احساسات منفی که تجربه می کنید دارد. افراد مبتلا به PDD بهتر است به جای تلاش برای افزایش طول یا دور آلت تناسلی خود، که بعید به نظر می رسد تاثیری داشته باشد، به متخصص بهداشت روان که در زمینه پردازش این الگوهای رفتاری و فکری ناسالم تخصص دارد مراجعه کنند. (پیشنهاد می‌شود مقاله سوالات متداول در مورد رابطه جنسی را مطالعه کنید.)

تأثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی را نیز نمی توان نادیده گرفت. محققان یک مطالعه در سال 2019 با 25 مردی که قبلاً تحت عمل جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی قرار گرفته بودند مصاحبه‌های انفرادی انجام دادند تا از نظر کیفی نقش فرهنگ و جامعه در تصمیم‌گیری آنها را درک کنند. سه موضوع اصلی ظهور کرد:

  • تاثیر پورنوگرافی. مشاهده اندازه آلت تناسلی بزرگتر از حد متوسط در پورنوگرافی بسیاری از شرکت کنندگان را به این باور رساند که با تعریف جامعه از اندازه قابل قبول آلت تناسلی مطابقت ندارند. جالب اینجاست که پورنوگرافی از ترفندهایی استفاده می کند که آلت تناسلی بازیگران را بزرگتر از آنچه واقعا هستند نشان می دهد.
  • تأثیر مقایسه با همسالان. بسیاری از شرکت‌کنندگانی که با آن‌ها مصاحبه شد، گزارش دادند که نمونه‌های مقایسه با همسالان (مانند محیط‌های رختکن) باعث می‌شود که آنها از اندازه خود احساس نارضایتی کنند. همانطور که یکی از شرکت‌کنندگان گفت: «کسانی که فکر می‌کنند آلت بزرگ تری به دست آورده‌اند، از آن تعریف می‌کنند… بنابراین شما همیشه به نوعی خود را با کسی بزرگ‌تر مقایسه می‌کنید، اینطور نیست؟»
  • تأثیر شرمساری اندازه در فرهنگ. اگرچه هیچ یک از شرکت کنندگان شخصاً طعنه در مورد اندازه خود را تجربه نکرده بودند، آنها احساس می کردند که شوخی های مربوط به اندازه آلت تناسلی در رسانه های محبوب مضحک است و به احساس بی کفایتی آنها کمک می کند.

درک نادرست از آنچه رابطه جنسی را لذت بخش می کند.

یک مطالعه کلاسیک منتشر شده در مجله Psychology of Men and Masculinity پاسخ بیش از 50000 مرد و زن را تجزیه و تحلیل کرد تا بداند که هر جنسیت چگونه اندازه آلت تناسلی را می بیند.

مشخص شد مردانی که بزرگ‌تر از حد متوسط هستند، احتمالاً به دلیل اندازه آلت تناسلی‌شان، از ظاهر خود راضی‌تر هستند. با این حال، در حالی که گزارش شده است که تنها 55 درصد از مردان مورد بررسی از اندازه آلت تناسلی خود راضی بودند (45 درصد خواهان آلت بزرگتر)، اکثر زنان مورد بررسی ادعا کردند که اندازه همسرشان کافی است.

این ما را به یک نتیجه قابل تأمل می‌رساند: مردان ممکن است اهمیت اندازه آلت تناسلی خود را در ارضای جنسی شریک زندگی خود بیش از حد ارزیابی کنند.

بنابراین، به جای تمرکز بر چیزی که نمی توانید آن را کنترل کنید، مانند اندازه آلت تناسلی خود، صرف زمان و تلاش برای لذت بخش تر کردن رابطه جنسی برای شما و شریک زندگی تان، راه موثرتری برای احیای زندگی جنسی شما است. در زیر دو نکته وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد صمیمیت جنسی با همسرتان کمک کند:

عادت های جذاب خارج از اتاق خواب ایجاد کنید. یک مطالعه در سال 2023 که در Archives of Sexual Behavior منتشر شد نشان داد که میل جنسی پایین در زنان می تواند به تقسیم نابرابر کارهای خانه بازگردد. طبق این مطالعه، زنانی که احساس می‌کردند کارهای خانه به‌طور ناعادلانه تقسیم شده است، احساس می‌کردند که شریک زندگی‌شان به آن‌ها وابسته است و این باعث کاهش میل جنسی می‌شد.

درک کنید که رابطه جنسی یا سکس باید مانند بازی باشد، نه وظیفه. کوری پدرسون (Cory Pederson) در پژوهشی منتشر شده توضیح می دهد: “مردان ممکن است به دلیل انگیزه های مربوط به نوع دوستی، بی تجربگی جنسی، فشار همسالان، محبوبیت و نگرانی های مربوط به نقش جنسی، انگیزه سازگاری جنسی داشته باشند.” او بررسی کرد که چگونه نقش‌های جنسیتی کلیشه‌ای می‌توانند باعث شوند مردان درگیر فعالیت جنسی توافقی و در عین حال ناخواسته شوند. تغییر طرز فکرتان با این هدف که بیشتر به فکر لذت باشید، می‌تواند فشار برای انجام فعالیت‌های جنسی را کاهش دهد یا شریک زندگی‌تان را راضی کند. این یک تاکتیک مؤثر برای تغییر تمرکز از اندازه‌ آلت به لذت بردن شما در اتاق خواب است. (پیشنهاد می‌شود مقاله 12 پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب را مطالعه کنید.)

نتیجه

چارچوب بندی جامعه از مردانگی و اهمیت اندازه می تواند ادراکات را منحرف کند و احساس بی کفایتی را تقویت کند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که اندازه آلت تناسلی مرد نسبت به عواملی مانند ارتباط باز، صمیمیت عاطفی و درک نیازها و خواسته‌های جنسی شریک زندگی‌تان تأثیر کمتری بر رضایت جنسی دارد. وقتی به آسیب احتمالی که بسیاری از درمان‌های بزرگ شدن آلت تناسلی می‌توانند به سلامت جنسی، ذهنی و جسمی‌تان وارد کنند، توجه کنید، جذابیت چنین گزینه‌هایی به سرعت از بین می‌روند.

محمد امین مختاریان

مطالب مشابه:

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به اطلاع می‌رساند تعرفه خدمات مشاوره و روانشناختی در شعبه مرکزی (ولیعصر) 378 هزار تومان می‌باشد.
+